7 February 2024

”Topmøde” om Europa

Event

De tre ambassadører fra Polen, Tyskland og Frankrig gæster Søndre Campus og deltager i en samtale med studerende om Europa nu og i fremtiden. I et panel vil de tre store staters repræsentanter give korte oplæg og indgå i en samtale med sprog- og kulturstuderende på Det Humanistiske Fakultet. I anden halvdel af arrangementet åbnes der op for spørgsmål fra studerende og publikum. De centrale fælleseuropæiske temaer, demokrati, sikkerhed og klima, vil være omdrejningspunkter i samtalen.

Polen, Tyskland og Frankrig har siden Tysklands genforening haft et særligt statssamarbejde (i den såkaldte Weimar-trekant) og kaldes ofte for motorer i EU, der er vigtige for europæisk politik i en krisetid. Arrangementet er en enestående mulighed for dialog mellem ambassadører og studerende. Arrangementet vil foregå på engelsk. Tilmelding nødvendig.

• Velkomst ved prorektor for Københavns Universitet David Dreyer Lassen
  • Indføring i programmet ved lektor på Engerom, Anna Sandberg
  • Panelsamtale med ambassadørerne: Antoni Falkowski (Polen), Christophe Parisot (Frankrig) og Pascal Hector (Tyskland) samt studerende Catharina Evald (Franskstudiet), Martin Jessen (Polskstudiet) og Eva Sabine Koch (Tyskstudiet), der efterfølges af diskussion med salen modereret af studerende Mads Jedzini.
  • Afrunding ved institutleder på Engerom, Lisbeth Verstraete-Hansen
  • Deltagerne bydes på et glas vin uden for auditoriet

Tilmelding

Arrangementet er åbent for alle, men kræver tilmelding. Tilmeld dig arrangementet.

Læs mere om arrangementet

Topics